Magnus Holmander, klarinett

(1930 – 1996)
Tre Amerikanska sånger
Secret Love (Sammy Fain)
Summertime ( George Gershwin)
Somewhere over the rainbow (Harold Arlen)
Ástor Piazzolla
(1921 – 1992)
Histoire du Tango
Bordel-1900
Café-1930
Nightclub 1960
Concert d'aujourd'hui

- PAUS -

Toshio Hosokawa
(1955 – )
Sex japanska sånger
Sakura (körsbärsblomning)
Yuyake-koyake (solnedgång)
Tooryanse (barnvisa)
Akatombo (röd drake)
Yamadera no Osho-san (buddhistmunken i berget)
Edo no Komori Uta (vaggvisa från Edo)
Isaac Albéniz
(1860 – 1909)
Asturias
Manuel de Falla
(1876 – 1946)
Suite Populaire Espagnole
El Paño Moruno
Nana
Canción
Polo
Asturiana
Jota

Magnus Holmanders karriär tog fart 2013 när Martin Fröst inviterade honom till föreställningen Dollhouse.

Magnus har genom sin unika kombination som musiker och magiker skaffat sig en alldeles egen nisch inom den klassiska musikbranschen. Hans experimentella nyfikenhet, både som musiker, artist och magiker har inspirerat många svenska tonsättare att skriva verk dedikerade till Magnus, däribland Andrea Tarrodi, Jacob Mülhrad, Benjamin Staern, Molly Kien, Klara Stirner och Ylva Fred. Magnus har även haft flertal samarbeten med kompositörer så som Rolf Martinsson och Anders Hillborg.

Tillsammans med accordionisten Irina Seroytuk vann Magnus 2017 Sveriges största tävling för kammarmusik "Ung & Lovande". Sedan dess har Magnus och Irina flitigt turnerat runt om i Sverige. Magnus har uppträtt på flertal av de största konserthusen i Europa bl.a. Het Concertgebouw Amsterdam, Musikverein Wien, Elbphilharmonie Hamburg, Royal Festival Hall London, Cité de la musique Paris, Kölner Philharmonie Köln, Palau de la Música Barcelona, Festspielhaus Baden-Baden, BOZAR Bryssel, Auditorium Milano och Müpa Budapest för att nämna några. 2019 utsågs han till Rising Star 2019-2020 utav European Concert Hall Organization (ECHO) och samma år blev han omnämnd i tidskriften Opus som en av de 20 mest inflytelserika musikerna i Sverige.

Jacob Kellermann har etablerat sig som en av Skandinaviens mest aktiva och eftersökta gitarrister. Förutom att regelbundet spela över hela Sverige har han framträtt som solist och kammarmusiker internationellt i konserthus såsom Concertgebouw Amsterdam, Prinzregententheater och Gasteig München, Seoul Art Center, Brucknerhaus – Linz och Tokyo Bunka Kaikan samt på festivaler såsom Enescu Festivalen (Rumänien), Festival Dag in de Branding (Nederländerna) och El Jem Festival (Tunisien). Som solist har han arbetat med bland andra London Philharmonic Orchestra, BBC Philharmonic Orchestra, Kungliga Filharmonikerna, Sveriges Radios Symfoniorkester, Bielefelder Philharmoniker, Orquesta de Valencia, Tallin Chamber Orchestra (Estland), Queretaro Philharmonic Orchestra (Mexico) och Incheon Philharmonic Orchestra (Sydkorea).

Kellermann har släppt tre kritikerrosade album på skivbolaget BIS Records. Det senaste albumet som släpptes 2021, där han bl.a. tolkar Rodrigos klassiska gitarrkonsert Concierto de Aranjuez tillsammans med London Philharmonic Orchestra och dirigenten Christian Karlsen, belönades med en Grammis, Diapason D’or och utsågs till årets klassiska album i Dagens Nyheter. Albumet fick även mycket positiv kritik i internationellt och hyllades bl.a. av the Guardian, the Times, Gramophone Magazine och Nederländska NRC.

Tillsammans med violinisten Daniel Migdal har han turnerat över hela Sverige som duo KeMi. Efter att 2009 deltagit i ”Ung och Lovande 2009” erhöll de, i 2010 i konkurrens med ensembler från 17 olika länder det prestigefyllda första priset i ”Aschaffenburg Internationalen Wettbewerb für Kammermusik mit Gitarre“ som är den viktigaste internationella kammarmusiktävlingen för kammarmusik med gitarr. Duon har även turnerat över stora delar av Europa, Sydkorea och Kina.

Jacob Kellermann spelar på ett instrument av den tyska gitarrbyggaren Matthias Dammann.